Salaminga, banana? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Marlene - WaarBenJij.nu Salaminga, banana? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Marlene - WaarBenJij.nu

Salaminga, banana?

Blijf op de hoogte en volg Marlene

10 Januari 2017 | Ghana, Tamale

Dag lieve mensen,

daar is ze dan eindelijk, een blanke kaaskop in Afrika.

Tot het moment op Schiphol had ik nog steeds geen besef dat ik weg zou gaan. Maar toen de koffers werden ingeleverd, het afscheid werd genomen, toen werd het allemaal erg duidelijk dat mijn vertrek begonnen was!
Het afscheid was zwaar, de brieven en boekjes die ik mee kreeg, was misschien nog wel een stukje zwaarder ;-)

Maar gelukkig was daar Patrick, mijn buurman! Binnen 5 minuten hadden we een gesprek en hij wilde eigenlijk wel graag mijn beste vriend worden! Hij zou me ’s avonds al willen ophalen in Accra, maar ik zei dat ik dat Toontje écht niet aan kon doen. Ik heb wel het nummer van zijn broer gekregen en die moest ik maar bellen om contact met hem te krijgen! Verder heb ik een rustige vlucht gehad ;-)

De 3 dagen bij Toontje waren onwijs tof. Want je kunt je echt geen beter begin voorstellen in Afrika als bij haar. Ze vangt je met alle liefde op en laat je rustig even landen. En dat heb je wel nodig. Aangezien je van -4 naar 31 graden moest omswitchen.

Maandag werd ik om 05:00 uur opgehaald met de taxi om naar het busstation te gaan. Een busrit van 13,5 uur om vervolgens in Tamale aan te komen. Het was een bijzondere indrukwekkende busrit. Je ziet onderweg zò ontzettend veel. Prachtige natuur, maar ook veel armoede. Je beseft je maar weer al te goed, dat wij in een welvarend land leven. En dat we ook een normale wc hebben om op te plassen ;-) Haha, de laatste bus stop werd het plassen achter een muurtje, in een gootje, met tig vrouwen om je heen. Dat was even wennen, maar goed. Eens moet de 1e keer zijn!

Gelukkig was mijn buurvrouw erg lief, en heb ik een nieuwe vriendschap gemaakt. Ze is ook 22 jaar en gaat in Tamale naar school! Dus we zouden samen nog iets gaan afspreken.

’s Avonds werd ik opgehaald door Bash, en werd ik naar de Kids Active Lodge gebracht. Het was best een pittige reis, dus ik was blij toen ik eindelijk in mijn bed lag.

Vandaag heb ik uitleg gekregen over de organisatie, door Bash en Sylvester. Zij zijn de contactpersonen hier in Ghana. ’s Middags ben ik samen met Bash op de brommer de stad gaan verkennen. Soms ben je hier een ware attractie op straat, je krijgt ontzettend veel vrienden en je wordt Salaminga genoemd.

Zoveel nieuwe indrukken en belevenissen, maar dat maakt het ook allemaal erg bijzonder. Deze week is een soort introductie week, en zal ik alle projecten te zien krijgen en de mensen die daar werken. En zondag zal ik naar mijn gastgezin gebracht worden, om daar de rest van mijn vrijwilligerswerk te verblijven.

Ik laat het maar gewoon allemaal op me af komen.. ;-)


Liefs Marlene

  • 10 Januari 2017 - 20:52

    Familie Kollenstaart:

    Mooi om even iets van je te lezen! Fijn dat je deze week de tijd hebt om alles te ontdekken en een beetje te wennen. Geniet ervan! Liefs

  • 10 Januari 2017 - 21:45

    Leanna:

    Hoi hoi fijn om iets van je te lezen, lekker om even een week bij te komen. Groetjes

  • 11 Januari 2017 - 07:06

    Annemarie Hoogendoorn :

    Hoi Marlene
    Leuk om zo wat te lezen en ook te zien. Leuk die foto's
    Lekker even een rust weekje geniet ervan
    Liefs van ons Hoogies uit Brandwijk

  • 11 Januari 2017 - 15:00

    Rianne:

    Hoi Marlene

    Welkom in Afrika. Hier ook 31 graden maar hier is ook airco en een zwembad en normale w.c :)
    Succes verder en geniet ervan maar dat doe je al zo te lezen

    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlene

Hee allemaal, vanaf 7 januari zal ik te vinden zijn in Ghana. Hier zal ik gedurende 4 maanden als zuster aan het werk zijn! Ben je nieuwsgierig naar mijn avonturen? Klik dan snel door naar reisverslagen.. Groetjes Marlene

Actief sinds 14 Nov. 2016
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 103191

Voorgaande reizen:

06 Januari 2017 - 22 April 2017

Van Ottoland naar Ghana

Landen bezocht: